Inför anmälan om ändrad hyra/avgift

  • Anmälan är till för dig som redan har bostadstillägg eller äldreförsörjningsstöd och bor kvar i samma bostad.
  • Om du har flyttat, eller om du har ytterligare uppgifter utöver ändrad hyra/avgift som du också behöver anmäla, ska du istället använda blanketter för att anmäla ändrade uppgifter.
  • Du behöver inte skicka in någon hyres-/avgiftsavi tillsammans med din anmälan, men det är bra om du har avin framför dig så att uppgiften om ändrad hyra/avgift som du lämnar blir korrekt.

Behöver du hjälp med någon fråga finns det en symbol som du kan klicka på, för att få veta mer.

Läs gärna informationen i de gula rutorna då de ger viktig information som hjälper dig göra en korrekt anmälan.

Vi använder kakor

Vi använder kakor (cookies) för att ge den bästa upplevelsen av vår webbplats och våra tjänster. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.

Mer om kakor och hur du tar bort dem